Koje nam izazove donosi digitalno doba? Koje su prednosti, a koji nedostaci brze digitalizacije? Posvećuje li se u obrazovnom sustavu dovoljno pozornosti razvijanju emocionalnih i socijalnih vještina? Shvaćamo li uopće značaj razvijenih socijalnih i emocionalnih vještina u obrazovanju i u našem životu? Kako socijalne i emocionalne vještine utječu na školsku klimu? Ovih nekoliko problemskih pitanja samo je dio poticaja za razgovor, razmjenu iskustava i primjera dobre prakse i međusobnog pronalaženja prihvatljivih rješenja u sklopu tečaja ˝ Social and emotional skills in digital education˝, na kojemu je sudjelovala učiteljica Sanja Minarik. Sudionici su bili iz Hrvatske, Poljske, Njemačke, Italije, Rumunjske, Španjolske i s daleke Arube. Tečaj se održavao od 17. do 20. listopada 2023. u Valenciji, a mobilnost učiteljice Sanje dio je Erasmus+ projekta naše škole ˝Kroz izazove hibridnog poučavanja˝ .
Ishodi ovog tečaja bili su:
- spoznati važnost razvijanja emocionalnih i socijalnih vještina kod djece i mladih u digitalno doba
- uočiti učinke socijalnih i emocionalnih vještina na školsku klimu, ali i na život općenito
- navesti najčešće znakove nerazvijenih socijalnih i emocionalnih vještina te posljedice istog
- zajednički predložiti neka moguća rješenja kojima će se uravnotežiti pozitivni i negativni učinci digitalizacije
- upoznati teorije psihosocijalnog razvoja i teorije ponašanja te praktične primjere razvijanja regulacije ponašanja te prepoznavanja emocionalnih i socijalnih potreba pojedinca
- razmijeniti iskustva sa sudionicima tečaja na temu najboljih primjera uporabe digitalnih alata koji istovremeno razvijaju socijalne i emocionalne vještine kod djece i mladih.