String Art je tehnika koju karakterizira niz obojenih niti nanizanih između točaka podloge kako bi se stvorili različiti geometrijski likovi ili umjetnički dizajni. Za izradu string arta potrebna je podloga (karton, drvena ploča i sl.) te konac različitih boja i debljina. Proces izrade uključuje crtanje dizajna na podlozi, postavljanje čavala ili pukotina u ključne točke te omotavanje konca oko čavala (ili provlačenje konca kroz pukotine) stvarajući različite uzorke.
Već krajem 19 stoljeća ovu tehniku je koristila Mary Everest Boole kako bi matematičke ideje učinila vidljivijim i pristupačnijim djeci. Projekti koji povezuju string art i matematiku su vizualno atraktivni, ali i vrlo edukativni jer omogućuju razumijevanje geometrijskih svojstava likova kroz kreativni proces. Stoga su i učenici 7.a i 7.b razreda OŠ Frana Galovića u Zagrebu tijekom obrade poglavlja Mnogokuti upoznali ovu tehniku.
Pravilni mnogokuti često su osnova za dizajn u string artu. Izrađujući string art učenici jednostavno uočavaju odnose i pravila koja u nastavi memoriraju bez potpunog razumijevanja.
Učenici znaju da je dijagonala mnogokuta dužina koja spaja dva nesusjedna vrha mnogokuta. Povlačeći dijagonale pomoću konca iz jednog vrha mnogokuta uočavaju da dijagonalu ne mogu povući u sam vrh iz kojeg kreću kao niti u dva susjedna vrha. Zaključuju da je iz jednog vrha mnogokuta moguće povući n-3 dijagonala.
Prebrojavanje ukupnog broja dijagonala mnogokuta jednostavno je za četverokut ili peterokut, ali za mnogokute poput deseterokuta je teško izvedivo. Učenici izrađujući string art u obliku pravilnog deseterokuta, dvanaesterokuta, petnaesterokuta ili osamnaesterokuta vide da iz svakog vrha mnogokuta mogu koncem povući n-3 dijagonala, ali kada im zadamo da povuku sve dijagonale uočavaju neke zakonitosti. Povlačeći dijagonale iz trećeg vrha uočavaju da je dijagonala prema prvom vrhu već povučena, povlačeći dijagonale iz četvrtog vrha uočavaju da su već povučene dijagonale prema prvom i drugom vrhu,… Vizualizirajući i kritički razmišljajući jednostavno dolaze do izraza za ukupan broj dijagonala mnogokuta n∙(n-3):2. Na kartonu ili ploči sa string artom u obliku pravilnog mnogokuta učenici mogu mjeriti veličine unutarnjih kutova, veličinu središnjeg kuta, duljine stranica, duljine polumjera upisane ili opisane kružnice, mogu računati opsege i površine svojih pravilnih mnogokuta.
String art u nastavi matematike pomaže učenicima da razviju bolju prostornu svijest i razumijevanje dvodimenzionalnog prostora te omogućuje intuitivno razumijevanje kako se geometrijski oblici konstruiraju i kako se međusobno odnose. Kombinacija matematike i umjetnosti motivirat će i najnezainteresiranije učenike na rad jer pruža mogućnost za istraživanje matematičkih koncepata čineći ih zanimljivima.
Dubravka Despoja, učitelj izvrsni savjetnik matematike i fizike