Posjet Mittelschule Rankweil u Austriji

Ekologija u školi važna je tema koja se bavi učenjem o zaštiti okoliša i odgovornim ponašanjem prema prirodi. U tom pogledu, naš je zadatak poučavati učenike o različitim aspektima ekologije, kao što su reciklaža, održivi razvoj, zaštita biljaka, zeleni prostor, obnovljivi izvori energije i ušteda vode. Vođeni idejama našeg projekta, posjetili smo Mittelschule Rankweil – Ost. Naučili smo kako se u školi mogu organizirati različite aktivnosti kao što su ekološke radionice, sadnja, organiziranje čistki u okolini škole i sudjelovanje u projektima zaštite okoliša. Primjenom ovih odgojno-obrazovnih elemenata učenici ne samo da stječu znanje o ekologiji, već razvijaju odgovornost prema prirodi.

Razvijanje navike recikliranja kod učenika ključni je korak u stvaranju ekološki odgovorne generacije. Da bi učenici razvijali odgovornost prema reciklaži , važno je da im pružimo obrazovanje i praktične aktivnosti koje im pomažu da shvate važnost ove navike. Dobili smo nekoliko savjeta kako to postići od škole u Austriji. Njihov savjet je primijeniti kod učenika prvo obrazovanje o recikliranju (osnovni pojmovi, prikazivanje koristi) i uvođenje spremnika u školu. Važno je uključivanje i roditelja te lokalne zajednice u ove aktivnosti.

Upoznali su nas s grupom učenika i učiteljicom biologije koji se bave vrtlarstvom. Uvidjeli smo kako je sjajna ideja uređenja vrta u školi. Vrt može biti odličan način da se učenici povežu direktno s prirodom i nauče važne ekološke lekcije. Osim toga, vrt može postati prostor za timski rad, kreativnost i izobrazbu o održivosti.

Naučili smo kako u nekoliko koraka možemo započeti stvaranje školskog vrta.
1. Planiranje vrta – izbor lokacije u školskom dvorištu. Vrt mora imati dovoljno sunčeve svjetlosti i pristup vodi. Moramo odlučiti i što ćemo saditi.  Dobro je razmisliti o biljkama koje su jednostavne za uzgoj kao što su povrće i začinsko bilje.

2. Pomoć u učenju – uključivanje učenika u organiziranju radionice i praktične aktivnosti. Vrtom možemo učenike poučavati o kompostiranju, reciklaži i održivosti.

3. Održavanje vrta – osnivanje tima za brigu o vrtu i  kompostiranju.

4. Povezivanje sa zajednicom – obratiti se lokalnim tvrtkama, roditeljima ili zajednicama za donaciju materijala ili novčanih sredstava za opremu potrebnu za vrt. Preporuka je organiziranje izložbe i školskih događaja na kraju godine gdje će se prikazati plodovi rada učenika.

5. Društvena korist – osim učenja o biljkama, vrt može biti i prostor za razvijanje odgovornosti timskog rada, strpljivosti i suradnje.

Ono  što nas je oduševilo i privuklo našu pažnju je pčelarstvo u školi koje učenici provode sa svojim učiteljima u sklopu projekta. Pčelarstvo u školi može biti izuzetno koristan i edukativan projekt koji pruža učenicima jedinstvenu priliku da se povežu s prirodom, nauče više o ekologiji i razvijaju različite vještine. Pčelarstvo u školi nije samo obrazovna aktivnost, već može biti i vrlo uzbudljivo iskustvo  koje povezuje učenike s prirodom i potiče da budu odgovorni ekološki osviješteni građani.

Prijateljska škola iz Austrije nam je pokazala da je domaćinstvo u školi ili izobrazba koja se usredotočuje na praktične vještine vrlo važna jer omogućava učenicima da steknu osnovne životne vještine koje su im potrebne za svakodnevni život. Nastava domaćinstva obuhvaća široki spektar tema i vještina uključujući upravljanje domaćinstvom, kuharstvo, šivanje, zdravlje, ekologiju i dr. 

Nakon uspješnog završenog projekta u austrijskoj školi, jako smo zahvalni na angažmanu i trudu naših novih prijatelja što možemo sažeti riječima: „Zajedno možemo više.“ Zahvaljujemo svima na doprinosu i obrazovanju s kojim smo obogatili nas učitelje, a samim time i naše učenike.

Raspored zvona