Koliko uče hrvatski učenici? Znaju li učiti? Zašto uče? Kakvu potporu u učenju im pružaju nastavnici i roditelji? Vide li Hrvatsku kao okruženje u kojem se učenje i obrazovanje cijene i uvažavaju? Kakve su im obrazovne aspiracije? Koliko koriste usluge privatnih instrukcija?
Navedena pitanja samo su neka od brojnih na koja se pokušalo odgovoriti u istraživačkom projektu Instituta za društvena istraživanja i Županijskog stručnog vijeća pedagoga osnovnih škola Grada Zagreba provedenom u travnju i svibnju 2014. godine. Istraživanjem se željela istaknuti važnost učeničkih perspektiva te ispitati postojeća razina razvijenosti kompetencije „učiti kako učiti“ kod učenika četvrtih i osmih razreda osnovnih škola Grada Zagreba. Istraživanjem su prikupljeni vrijedni podaci o iskustvima i pristupima učenju, motivaciji za učenje, stavovima o obrazovanju i doživljaju roditeljske i učiteljske potpore učenju i obrazovanju. Istraživanje se nastavlja na prethodni rad istraživača Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu na temu kompetencije „učiti kako učiti“ i „poduzetnost i inicijativnost“ u hrvatskom obrazovanju.
Istraživanje je posebno u hrvatskom kontekstu budući da je izvedeno uz minimalna financijska sredstava i uz punu suradnju stručnih suradnika pedagoga i znanstvenika. Jedinstvena je i činjenica da su u istraživanju sudjelovale sve javne zagrebačke osnovne škole – ukupno njih 109. Unutar svake škole po slučaju su izabrana dva razredna odjela: jedan osmi i jedan četvrti. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 2417 učenika i učenica četvrtih i 2299 učenika i učenica osmih razreda.
Razvijene su dvije inačice upitnika za učenike četvrtih i osmih razreda koje su imale određene zajedničke teme, dok je dio tema bio poseban za pojedini razred. Upitnici se nastavljaju na rad istraživača Instituta za društvena istraživanja iz 2007. godine kojima se ispitala razvijenost ključnih kompetencija “učiti kako učiti” i “poduzetništvo” u osnovnom obrazovanju Republike Hrvatske.
Rezultati istraživanja mogu se vidjeti u sljedećim izvještajima:
Izvještaj 1. – Uče li, koliko i što učenici četvrtog i osmog razreda? Pišu li i kada domaće zadaće?
Izvještaj 2. – Kakve su obrazovne aspiracije učenika i njihovih roditelja? Predstavlja li obrazovanje vrijednost za učenike?
Izvještaj 3. – Kakva je podrška učenju u školi? Pružaju li roditelji podršku djeci u učenju? Zašto učenici uče?
Izvještaj 4. – Percipiraju li učenici Hrvatsku okruženjem u kojem se učenje i obrazovanje cijene i uvažavaju? Zašto uče?
Izvještaj 5. – Privatne instrukcije u osnovnoj školiSve informacije o projektu mogu se pronaći na https://www.idi.hr/ucenje2014/oprojektu.html.izvor: www.skole.hr
Koliko uče hrvatski učenici? Znaju li učiti? Zašto uče? Kakvu potporu u učenju im pružaju nastavnici i roditelji? Vide li Hrvatsku kao okruženje u kojem se učenje i obrazovanje cijene i uvažavaju? Kakve su im obrazovne aspiracije? Koliko koriste usluge privatnih instrukcija?
Navedena pitanja samo su neka od brojnih na koja se pokušalo odgovoriti u istraživačkom projektu Instituta za društvena istraživanja i Županijskog stručnog vijeća pedagoga osnovnih škola Grada Zagreba provedenom u travnju i svibnju 2014. godine. Istraživanjem se željela istaknuti važnost učeničkih perspektiva te ispitati postojeća razina razvijenosti kompetencije „učiti kako učiti“ kod učenika četvrtih i osmih razreda osnovnih škola Grada Zagreba. Istraživanjem su prikupljeni vrijedni podaci o iskustvima i pristupima učenju, motivaciji za učenje, stavovima o obrazovanju i doživljaju roditeljske i učiteljske potpore učenju i obrazovanju. Istraživanje se nastavlja na prethodni rad istraživača Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu na temu kompetencije „učiti kako učiti“ i „poduzetnost i inicijativnost“ u hrvatskom obrazovanju.
Istraživanje je posebno u hrvatskom kontekstu budući da je izvedeno uz minimalna financijska sredstava i uz punu suradnju stručnih suradnika pedagoga i znanstvenika. Jedinstvena je i činjenica da su u istraživanju sudjelovale sve javne zagrebačke osnovne škole – ukupno njih 109. Unutar svake škole po slučaju su izabrana dva razredna odjela: jedan osmi i jedan četvrti. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 2417 učenika i učenica četvrtih i 2299 učenika i učenica osmih razreda.
Razvijene su dvije inačice upitnika za učenike četvrtih i osmih razreda koje su imale određene zajedničke teme, dok je dio tema bio poseban za pojedini razred. Upitnici se nastavljaju na rad istraživača Instituta za društvena istraživanja iz 2007. godine kojima se ispitala razvijenost ključnih kompetencija “učiti kako učiti” i “poduzetništvo” u osnovnom obrazovanju Republike Hrvatske.
Rezultati istraživanja mogu se vidjeti u sljedećim izvještajima:
Izvještaj 1. – Uče li, koliko i što učenici četvrtog i osmog razreda? Pišu li i kada domaće zadaće?
Izvještaj 2. – Kakve su obrazovne aspiracije učenika i njihovih roditelja? Predstavlja li obrazovanje vrijednost za učenike?
Izvještaj 3. – Kakva je podrška učenju u školi? Pružaju li roditelji podršku djeci u učenju? Zašto učenici uče?
Izvještaj 4. – Percipiraju li učenici Hrvatsku okruženjem u kojem se učenje i obrazovanje cijene i uvažavaju? Zašto uče?
Izvještaj 5. – Privatne instrukcije u osnovnoj školiSve informacije o projektu mogu se pronaći na https://www.idi.hr/ucenje2014/oprojektu.html.izvor: www.skole.hr