Organizacija rada
Zbog specifičnosti rada (dvije osnovne škole u jednoj zgradi) obje škole imaju organiziranu nastavu u jednoj smjeni, prijepodnevnoj ili poslijepodnevnoj, naizmjenično tijekom čitave školske godine (u školskoj godini 2018./2019. nastava za učenike naše škole započela je prijepodne).
U prijepodnevnoj smjeni nastava počinje u 8,00, a završava u 13,55 sati, u poslijepodnevnoj smjeni nastava počinje u 14,00 a završava u 19,05 sati. Nastavni sat traje 45 minuta. Učenici prvih i drugih razreda u ovoj nastavnoj godini nastavu uvijek imaju u jutarnjoj smjeni.
Radi organizacije rada suglasni smo sa I.OŠ Dugave da program PB-a bude organiziran na sljedeći način:
• Od 7.00 do 7.30 jutarnje dežurstvo
• Od 7.30 učenici i učenice prema rasporedu odlazaka u blagovaonicu škole odlaze na doručak (svi razredni odjeli 1. i 2. razreda)
• Nakon jutarnje nastave, u vremenskom periodu od 12 do 16.30 sati organiziran je program produženog boravka sukladno Programu javnih potreba u osnovnom obrazovanju (dokument je važeći od prosinca 2021.)
• Program PB uključuje učenje i slobodno vrijeme te pravilnu izmjenu spomenutih segmenata. Radno vrijeme u danu za učenike 1. i 2.razreda završava u 2 termina; prvi termin je u 15.50, što se poklapa sa voznim redom autobusa koji prevozi djecu iz Buzina i Jakuševca te drugi termin u 16.45, nakon čega započinje organizirano dežurstvo ukoliko roditelj nije u mogućnosti doći po dijete ranije.
• Dežurstvo je organizirano od 16.45 do 17 sati, a nakon toga se učenici i učenice upućuju u aneks ili na portu (u dogovoru sa roditeljima). Za učenike/ice organizirana je izborna nastava vjeronauka u sklopu redovite nastave. Ukoliko raspored sati dopušta, izborna nastava rkt. vjeronauka je u prvom ili zadnjem nastavnom satu unutar postojećeg rasporeda sati. Također je organiziran vjeronauk za učenike islamske vjeroispovijesti (kombinirani razred i mješovita skupina zajedno sa I. OŠ Dugave); jedna skupina. Islamski vjeronauk vodi vanjski suradnik Haris ef. Opardija. Nastava islamskog vjeronauka je organizirana srijedom u trajanju od 2 školska sata (od 12.15 do 13.55 sati).
Dežurstvo učitelja/ica
U školi je organizirano dežurstvo učitelja/ica, u skladu s godišnjim zaduženjima. Šest je učitelja/ica dežurno svaki dan. Glavni dežurni nadzire prizemlje i dolazi na dežurstvo 30 minuta prije početka nastave. Ostali dežuraju na I. i II. katu (tzv. „mala“ dežurstva; 1.kat dvoje, 1 učiteljica RN i 1 učitelj PN; 2.kat također dvoje učitelja ili stručnih suradnika; blagavaonica). U blagovaonici dežuraju učitelja/ice i/ili stručne suradnice (dvaput mjesečno svaki učitelj/ica i/ili stručne suradnice) radi nadzora nad učenicima za vrijeme konzumiranja obroka i poticanja učenika/ica na pravilnu prehranu. U “aneksu” zgrade također je organizirano dežurstvo učitelja od 7.00 sati radi prihvata djece u produženi boravak. Na porti dežuraju spremačice prema dogovorenom rasporedu.
Vanjsko vrednovanje
Samovrednovanje je sistematičan i transparentan proces koji se reflektira na praksu, s ciljem poboljšanja rada učenika i profesionalnog razvoja školskog osoblja i organizacije“. Sastavni dio samovrednovanja jest izrada Školskog razvojnog plana koji služi kao razvojni dokument i predstavlja kratkoročnu, najčešće jednogodišnju strategiju poboljšanja kvalitete rada škole. Samovrednovanje škole provelo se online upitnicima za učenike, učitelje i roditelje OŠ Frana Galovića (napravljene prema Bezinoviću, prema obrascima NCVVO-a kao predložak). Prema spomenutim upitnicima, škola je osvijestila prednosti, nedostatke, mogućnosti i poteškoće s kojima su suočene u svom dotadašnjem radu. Prioritetna područja su tematske cjeline u kojima škole žele pokrenuti promjene. Definiranje prioritetnih područja polazište je za strateško planiranje budućeg razvoja škole. Nakon određivanja prioritetnih područja, postavili smo više razvojnih ciljeva unutar područja razvoja. Prvo je pomoć i podrška učenicima koji doživljavaju školski neuspjeh. Drugo prioritetno područje rada jest educiranje roditelja s ciljem osnaživanja roditeljskih kompetencija. Posljednje prioritetno područje rada Škole jest rad na unapređivanju razrednog ozračja s ciljem poboljšanja razredne kohezije.
Strategija unapređenja kvalitete Osnovne škole Frana Galovića je dokument kojemu je namjera unapređenje kvalitete obrazovnog sustava i što uspješniji rad škole. Tim za kvalitetu u Osnovnoj školi Frana Galovića čine ravnateljica, stručne suradnice te učiteljice napredovale u zvanje.
Razvojni plan škole
PRIORITETNO PODRUČJE UNAPRJEĐENJA | RAZVOJNI CILJEVI | METODE I AKTIVNOSTI ZA OSTVARIVANJE CILJEVA | NUŽNI RESURSI | DATUM DO KOJEGA ĆE SE CILJ OSTVARITI | OSOBE ODGOVORNE ZA PROVEDBU AKTIVNOSTI | MJERLJIVI POKAZATELJI OSTVARIVANJA CILJEVA |
1. pomoć i podrška učenicima koji doživljavaju školski neuspjeh | Otkloniti moguće uzroke i posljedice školskog neuspjeha | DOPunska nastava SRS ŠKOLE (savjetodavni razgovori učitelja/ica; roditeljski sastanak u 5.razredu; NOOR s učenicima koji nemaju razvijene radne navike učenja+ radionica „Učiti kako učiti”- 3. i 5. razredi) praćenje učitelja, kontinuirano, formativno vrednovanje | Vrijeme za provedbu, stručna znanja, stručna literatura | Tijekom školske godine | Stručne suradnice Učitelji | Povratne informacije učenika i roditelja |
2. edukacija roditelja s ciljem osnaživanja roditeljskih kompetencija | osnaživanje roditeljskih kompetencija | Roditeljski sastanak za 1. i 3. razreda+ ostali posredno kroz roditeljski sastanak razredi: Polazak u školurazredi: Učiti kako učitirazredi: CAPrazredi: Važnost odgovornog ponašanja na interneturazredi: Prelazak u PN, izazovi i mogućnosti razredi: MAH 2 razredi: PIU Edukacija razrednika i roditelja putem društvenim mreža | Vrijeme za provedbu, stručna znanja, stručna literatura | Tijekom školske godine | Stručne suradnice Vanjski suradnici | Broj roditelja obuhvaćenih predavanjima za roditelje |