VELIKA POMOĆ UČITELJIMA U RAZREDNOJ NASTAVI

Rad s darovitim učenicima godinama je zanimljiva tema u razgovorima među prosvjetnim djelatnicima, ali i među nositeljima prosvjetne vlasti. No, nekako se čini da se stalno puno priča, a premalo radi. Vjerojatno je i to bio jedan od poticaja Centru za poticanje darovitosti djeteta „Bistrić” i njegovoj voditeljici Jasni Cvetković Lay koristeći dugogodišnje iskustvo u radu s darovitom djecom te nakon sudjelovanja u projektu Agencije za odgoj i obrazovanje pod nazivom „Poboljšanje kvalitete sustava stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika”, a posebno njegovom potprogramu “Individualizacija u odgojno – obrazovnom procesu – rad s darovitom djecom i učenicima”, pri resornom Ministarstvu projekt pod nazivom “Izrada obogaćenih materijala za darovite učenike u razrednoj nastavi”.

Projekt je uz preporuku AZOO odobren i sufinanciran od resornog Ministarstva, a partner u njegovoj provedbi bila je u proteklih 9 mjeseci OŠ Frana Galovića iz Zagreba s kojom Centar Bistrić ima uspješnu dugogodišnju suradnju. Projekt je formalno završio, a na prigodnoj konferenciji u OŠ Frana Galovića prošlog je petka predstavljen i priručnik za izradu obogaćenih materijala za darovite učenike u razrednoj nastavi. Kako je rekla Jasna Cvetković Lay, jedna od četiri autorice, priručnik je mogao biti i opsežniji, jer je tijekom devet mjeseci prikupljeno i stvoreno puno više materijala, primjera i zadataka nego što je tiskano, jer takvi materijali nedostaju učiteljima u razrednoj nastavi, a u Centru Bistrić učitelji stalno sami pripremaju takve materijale, a također i u OŠ Frana Galovića. U priručniku se željelo ponuditi odgovore na pitanja o tome što učitelj može učiniti da se daroviti učenik u razredu osjeća bolje, kako primjereno opteretiti darovitog učenika te što učitelj može učiniti da sadržaje, procese i ishode učenja izmijeni i tako ih učini složenijim za darovitog učenika. Cilj izrade obogaćenih materijala za darovite učenike u razrednoj nastavi jest omogućiti učiteljima praktičan, jednostavan i lako dostupan priručni radni materijal u kojem mogu pronaći podsjetnik o važnosti pružanja dodatnih obrazovnih poticaja darovitim učenicima, o čemu treba voditi računa u metodičkom pristupu, osmišljavanju zadataka za darovite učenike te konkretne primjere zadataka, aktivnosti i malih samostalnih projekata iz nekoliko područja. O aktivnostima u OŠ Frana Galovića i brojnim projektima kojima se potiče darovite učenike govorila je ravnateljica škole Blaženka Jutić – Mrša, a o svojim iskustvima o radu s darovitim učenicima kao i o pripremi priručnika govorile su njegove suautorice, učiteljice razredne nastave Tatjana Orešković i Sanja Minarik iz OŠ Frana Galovića te Martina Vučica iz OŠ Dragutina Tadijanovića koje su istaknule da su prva četiri razreda osnovne škole presudno razdoblje u kojemu se može pridonijeti da se aktivan odnos prema učenju, znatiželja i kreativnost darovite djece zadrži i potakne te da učiteljima u tom zadatku vrijedne informacije i pomoć upravo donosi priručnik.

M.Šimeg, urednik Školskih novina

Dobrodošli prvašići! 2021

Raspored zvona