Devet učenika sedmih i osmih razreda naše škole te njihove učiteljice Dubravka Despoja i Sanja Minarik, s puno se veselja i truda pripremaju za sudjelovanje u projektu razmjene mladih ˝Giving colors to our human rights˝, u sklopu Erasmus+programa.
Projekt želi osnažiti mlade u istraživanju različitosti i europskih vrijednosti kroz potpuno razumijevanje ljudskih prava. Kada govorimo o europskim vrijednostima, mislimo na članak 2.Ugovora o Europskoj uniji, koji govori kako se Europska unija temelji na vrijednostima poštivanja ljudskog dostojanstva, slobode, demokracije, jednakosti, vladavine prava i poštivanja ljudskih prava, uključujući prava pripadnika manjina.
KOJI SU CILJEVI PROJEKTA?
- promicati ljudska prava i europske vrijednosti, učiti o tome kako ih staviti u središte
pojedinca - poticati sudjelovanje u europskim projektima i jačati europsku svijest kod mladih s manje mogućnosti
- stvoriti okruženje u kojemu će mladi sudionici osnažit svoje kompetencije i učenjem
od vršnjaka i suradnjom u pitanjima ljudskih prava i europskih vrijednosti
NA KOJI NAČIN?
Koristit ćemo različite metodologije u kontekstu neformalnog učenja (radionice, igre uloga, predstave, debate, igre, aktivnosti vršnjačkog učenja …) i metodologiju koju je razvila partnerska organizacija iz Norveške, nazvanu PEACEPAINTING. Ona podrazumijeva intuitivno slikarstvo, bez ikakvih prethodnih slikarskih znanja ili umijeća.. Djeca svih uzrasta se spajaju kako bi slikala,buživala u bojama. U glavnom kontekstu je mir, unutarnji sklad, ravnoteža i zadovoljstvo. Cilj je slikanja da djeca napuste radionice u pozitivnom ozračju u kojemu nitko ne sudi je li njihova sposobnost slikanja dobra ili loša. Cilj je i da djeca međusobno komuniciraju.
Našim učenicima, učiteljima, roditeljima i lokalnoj zajednici, sudjelovanje u ovakvim projektima znači postizanje INTERNACIONALIZACIJE škole, što je jedan od ciljeva u podizanju kvalitete rada škole. Internacionalizacija škole podrazumijeva potrebu širenja obzora učenja u smjeru međunarodne suradnje i učenja koje nije opterećeno granicama, jer učenici, koristeći tehnologiju i razmjenjujući iskustva s mladima iz drugih zemalja, primaju informacije i iskustva iz cijelog svijeta, a ne samo u granicama svoje učionice i škole.