Učiteljica matematike i fizike, Dubravka Despoja, sudjelovala je od 11. do 17. studenog 2019. na strukturiranom tečaju ´´STEAM EDUCATION´´ u sklopu Erasmus+ Learning Mobility programa za učitelje koji se održavao u gradu Heraklionu u Grčkoj ( otok Kreta).
Program je trajao 7 dana, ukupno 30 sati. Osim predavanja i radionica na tečaju, učiteljica je posjetila i STEM tečaj za učenike osnovne škole te različite muzeje i znamenitosti Krete.
Svih dana trajanja tečaja ostvarivala su se raznovrsna predavanja, aktivnosti i radionice redoslijedom koji je bio naveden u programu. Posjetili su Natural History Museum of Crete te povijesnu znamenitost- palaču Knossos. Učiteljica je po završetku tečaja dobila Certifikat.
Pogledajte doživljaje učiteljice sa strukturiranog tečaja u Heraklionu: https://www.youtube.com/watch?v=89fbobP2Sq4&t=6s
Općenito o tečaju:
STEAM (znanost, tehnologija, inženjering, umjetnost + dizajn i matematika) je obrazovni okvir koji zajedno povezuje različite predmete.
Za razliku od STEM obrazovanja STEAM uključuje i umjetničko obrazovanje pa pruža priliku da se podučava u zabavnim okruženju te povećava osjećaj motivacije i povezuje učenje sa stvarnim životom. Cilj je educirati učenike kako bi im se pomoglo da postanu sposobni riješiti multidisciplinarne probleme. Uključivanje umjetnosti u kurikulume za znanosti namijenjeno je poticanju kreativnosti.
Glavna svrha tečaja bila je pomoći učiteljima da shvate važnost STEAM obrazovanja te kakav utjecaj mogu imati na djecu učeći znanost na zabavan i inovativan, ali obrazovan način. Na tečaju smo učili kako potaknuti dječju maštu i prirodni dar istraživanja te znanstveni način razmišljanja.
Ciljevi tečaja bili su:
-saznati zašto je STEAM obrazovanje važno za učenike
-otkriti prednosti stvaranja zabavnog okruženja za učenje znanosti
-istražiti kakvu korist imaju djeca od uključivanja umjetnosti u STEM obrazovanje
-otkriti važnost kreativnosti u STEAM obrazovanju
-naučiti kako podučavati djecu da razviju znanstveni um i stav
-odrediti vještine znanstvenog procesa
-naučiti obrazovne prednosti samoobjašnjavanja
-upoznati se sa znanstvenim eksperimentima koje možemo izvesti s malim financijskim sredstvima
-otkriti korisnost Arduina u STEAM obrazovanju
-otkriti načine integracije umjetnosti u STEAM obrazovanju
Metode rada: predavanja, vježbe, razgovori, timski rad, igranje uloga, studijski posjeti
Tijek tečaja:
1. dan:
upoznavanje, predstavljanje rasporeda, informacije o Heraklionu i mjestima održavanja radionica, uvod u STEAM obrazovanje
2. dan:
predavanja i radionice na kojima smo učili:
-kako razviti dječje sposobnosti da nauče kako učiti
-prednosti samoobjašnjavanja
-podučavanje kritičkog razmišljanja
-podučavanje djece da razviju znanstveni um i stav
-podučavanje vještina znanstvenih procesa
-važnost kreativnog razmišljanja
-važnost STEAM obrazovanja u osnovnoj školi
3. dan :
-posjeta Prirodoslovnom muzeju Krete u pratnji vodiča
-neformalno učenja u muzeju pomoću istraživanja
-osvještavanje kako znanost može biti zanimljiva, fascinantna i jednostavna
4. dan:
– važnost STEAM obrazovanja u kombinaciji s igrom
– STEAM radionice za djecu uz korištenje pravog znanstvenog tijeka rada
– razvijanje učeničkih ideja o svijetu znanosti kroz praktične aktivnosti i rješavanje problema
-upoznavanje sa znanstvenim eksperimentima koje možemo izvesti s malim financijskim sredstvima
5. dan:
-softverska podrška i računalne simulacije na znanstvenim eksperimentima
-uvod u Arduino softver i C++ jezik šifriranja
-izrada projekata uz pomoć vlastitog Arduino seta
6. dan:
-radionica: kako se znanstvena metoda može primijeniti na svakodnevni život
-radionica: kombiniranje STEM aktivnosti s stvarnim svijetom
-radionica: kombiniranje umjetnosti u STEM obrazovanju (radionica)
Dan 7
–Program Erasmus +: ciljevi, prioriteti, aktivnosti, oblici
-planiranje praćenja aktivnosti
-evaluacija tečaja-Podjela Certifikata
-rasprave o mogućnostima buduće suradnje među sudionicima