Sljedeći strategiju Europa 2020, u kojoj je jedan od glavnih ciljeva sustavna skrb o darovitoj djeci, a time i sprječavanje odustajanja od daljnjeg školovanja, zemlje Europske unije shvatile su važnost nastavnih programa koji se temelje na individualnom pristupu učeniku. Ključan je čimbenik u postizanju uspjeha darovite djece i stručna osposobljenost učitelja za rad, a sustavno i kontinuirano poticanje i usavršavanje njihovih kompetencija, preduvjet je za kreiranje poticajne okoline za darovite učenike, osjećaj pripadnosti i uspjeha.
Projektom „Jednaki u različitosti“ nastojat ćemo pridonijeti rješavanju te dugo zanemarivane teme. Analizom potreba OŠ Frana Galovića, ustanovili smo da je unapređenje rada s potencijalno darovitim učenicima ključno područje napretka. Kako bismo zadovoljili te potrebe, odredili smo ciljeve koji se odnose na učenike, učitelje i roditelje: edukacijom učitelja i stručnih suradnika osnažiti kompetencije za sustavan rad s darovitim učenicima. Ostali ciljevi odnose se na obogaćivanje školskog kurikuluma, diferencijaciju sadržaja i individualizaciju programa prema područjima interesa, uspostavu baze podataka, uspostavljanje Programa za darovite u višim razredima, organizaciju izvanučioničke, projektne i problemske nastave, psihosocijalnu podršku, inkluzivni pristup, uspostavu suradnje s europskim partnerima, primjenu dobre prakse, upravljanje projektima i uspostavu suradnje sa sustručnjacima i poslovnim sektorom. S obzirom na financijska i druga ograničenja, prepoznali smo projekt Erasmus + KA1 kao važno sredstvo koje nam može pomoći bolje odgovoriti na navedene izazove. Kako bismo mogli pridonijeti navedenom cilju, neophodna nam je edukacija na strukturiranim tečajevima.
Devetoro sudionika našeg projektnog prijedloga “Jednaki u različitosti” steći će nova znanja i vještine na području neformalnih i inovativnih metoda rada i poduzetništva, poboljšat će svoje jezične kompetencije, steći uvid u primjere dobre prakse i šire razumijevanje sustava obrazovanja, povećat će osobne kapacitete za pokretanje promjena, uspostavit nova prijateljstva i kontakte i upoznat nove kulture što će utjecati na povećanje motiviranosti u svom osobnom i profesionalnom razvoju. Navedena znanja i vještine primijenit ćemo u obogaćivanju školskog kurikuluma, diferencijaciji i individualizaciji redovne i dodatne nastave, organiziranju van učioničke, projektne i problemske nastave, razvijanjem poduzetništva u školskoj učeničkoj zadruzi i uspostavom baze podataka darovitih učenika. Navedenim promjenama i ponudom raznovrsnih, zanimljivih i drugačijih oblika poučavanja djelovati ćemo na povećani interes i motivaciju u usvajanju izvrsnosti i razvijanju kreativnosti darovitih učenika. Škola će povećati svoj kapacitet za rad na EU razini, poboljšat će se vještine upravljanja i strategije i pojačati suradnja s partnerima iz drugih zemalja. Inovativni i bolji rad škole, Unaprijedit će se kvaliteta odgojno-obrazovanog rada unutar škole te razviti europska dimenzija škole.