Učiteljica matematike i fizike, Dubravka Despoja, pohađala je od 7. do 11. srpnja 2025. u Portu u Portugalu strukturirani tečaj posvećen temama kružne ekonomije i održivog razvoja. Program je bio osmišljen kao dinamična kombinacija teorijskih predavanja i praktičnih aktivnosti s ciljem stjecanja znanja i vještina potrebnih za razumijevanje i primjenu načela održivosti u suvremenom društvu.
Tijekom petodnevnog usavršavanja učiteljica je stekla dublje razumijevanje temeljnih pojmova kružne ekonomije i njezine važnosti, usvojila konkretne vještine za razvoj i provedbu održivih praksi u različitim područjima te upoznala inovativne pristupe i aktualne trendove u području održivosti. Sudjelovanjem u radu s međunarodnom skupinom polaznika imala je priliku razmijeniti iskustva i znanja te razvijati mrežu stručnjaka i praktičara usmjerenih prema promicanju ekološki odgovornog djelovanja.
Na tečaju su obrađene teme koje obuhvaćaju razumijevanje izvora materijala i njihovog utjecaja na okoliš, mogućnosti stvaranja ekonomske i društvene vrijednosti kroz održive prakse, principe eko-dizajna i oblikovanja funkcionalnih i održivih materijala te alate i metodologije za dizajniranje proizvoda u skladu s načelima kružne ekonomije. Posebna pažnja posvećena je metodama procjene i smanjivanja negativnih utjecaja na okoliš, tehnikama oblikovanja održivih opskrbnih lanaca, praksama upravljanja otpadom i recikliranja te strategijama učinkovite komunikacije kojima se podiže svijest i promiču inicijative održivosti.
Pohađanjem ovoga programa učiteljica je stekla vrijedna stručna znanja koja potiču kreativno promišljanje o mogućnostima njihove primjene u obrazovnom procesu. Stečene spoznaje omogućit će razvijanje i provedbu vlastitih ideja i projekata usmjerenih na prijelaz prema kružnoj ekonomiji, kao i jačanje svijesti o važnosti održivog razvoja među učenicima i širom lokalnom zajednicom. Ovim tečajem učiteljica je značajno unaprijedila svoje profesionalne kompetencije, što će se odraziti na kvalitetnije planiranje i izvođenje nastave te na uključivanje ekoloških i održivih tema u svakodnevni rad škole.

